نمونه موردی فرهنگسرانمونه موردی فرهنگسرا در ایران

دانلود پاورپوینت نمونه موردی فرهنگسرای نیاوران در تهران

دانلود پاورپوینت نمونه موردی فرهنگسرای نیاوران در تهران

کد:K 16

ساخت بنای فرهنگسرای نیاوران به عنوان  اولین فرهنگسرای ایران در سال 1355 آغاز و در 1356 به اتمام رسيد.در ادامه با ما در سایت معمار سیلور همراه باشید تا پاورپوینت نمونه موردی فرهنگسرای نیاوران در تهران تقدیم حضور شما عزیزان گردد.

معرفی معمار

کامران دیبا در معماری معاصر ایران نامی آشنا و معتبر است . وی پسرعموی فرح دیبا است. آرشیتکت برنامه ریز شهری و نقاش ایر انی در رشته معماری دانشگاه هارواد واشنگتن دی سی تحصیل کرد.در سال ۱۹۶۴ در این رشته فارغ التحصیل شد و پس از آن به مدت یک سال تحصیلات تکمیلی را در رشته جامعه شناسی ادامه داد.

معرفی فرهنگسرای نیاوران

مجموعه نیاوران 110 هزار متر مربع و زير بنای ساختمان فرهنگسرا 10 هزار متر مربع می باشد. اين مکان از سال 1364 تا 1374 به عنوان دانشکده هنر و زير نظر وزارت ارشاد فعالیت می نموده و در سال 1374 با عنوان رسمی فرهنگسرا شروع به کار کرد.

بررسی از نظر اقليم :

 فرهنگسرای نیاوران به لحاظ اقليم در موقعيت معتدل کوهستانی می باشد در اين اقليم به علت وجود بادهای شمالی معماری فرهنگسرا به صورت شرق و غرب طراحی شده است. نورگيری اين بنا از چهار طرف صورت می گيرد.گر چه ساختمان نیاوران به صورت قسمتهای مجزا طراحی شده و بعد در کنار هم قرار گرفته اما با بداعت های خاص ، طراح توانست ارتباطی صحيح و جستجوگر میان دو ساختمان بوجود آورد .

پس از ورود به فضای مجموعه نیاوران و عبور از سردر ، مراجعه کننده بوسیله ی کفسازی ، پلکانهای عریض ، ردیف درختان و نیز شمشادها در یک مسیر طولانی و غیرهمسطح قرار می گیرید .

در سطحی که می باید شخص وارد فضای ساختمانهای فرهنگسرا شود ، در محور عبوری اصلی با ایجاد یک حوض وقفه انداخته شده و با قابی بتنی و در پشت آن حیاطی مرکزی شخص را به درون دعوت می کند .

بلافاصله پس از قاب تعریف کننده ورودی فرهنگسرا پلی بر روی یک حوضچه شبیه به یک رود وجود دارد که تکمیل کننده معنای ورود به فضائی متفاوت است . حياط مرکزی يکی ديگر از ریزفضاهای معماری سنتی ایران که در اين بنا استفاده شده است ، شامل دو آبنما و دو باغچه است .

————————————————————————————————————————————————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول:پاورپوینت نمونه موردی فرهنگسرای نیاوران در تهران،به همراه پلان ها و تصاویر
  • فرمت فایل:پاورپوینت
  • تعداد صفحات:87
  • حجم فایل:10 مگابایت  
قیمت قبلی: 120000 تومان

نحوه خرید :

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما

دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره 09100894906 از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.

دانلود پاورپوینت نمونه موردی فرهنگسرای نیاوران در تهران،دانلود پاورپوینت نمونه موردی فرهنگسرای نیاوران در تهران،دانلود پاورپوینت نمونه موردی فرهنگسرای نیاوران در تهران،دانلود پاورپوینت نمونه موردی فرهنگسرای نیاوران در تهران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *